Jak ważne jest logo, czyli marka wiecznie młoda.

Spośród pięciu najbardziej nagradzanych kampanii PRowych na festiwalu Cannes Lions 2018, aż dwie marki w swojej komunikacji wykorzystały zmodyfikowane logo.

McDonald’s zrobił to z okazji Dnia Kobiet, odwracając doskonale wszystkim znane M o 180 stopni, pokazując W, jak Woman.

Z kolei KFC, przepraszając za problemy z dostawą kurczaków do swoich restauracji w Wielkiej Brytanii, zamieściło reklamy prasowe w „The Sun” i „Metro”, umieszczając na layoucie puste kubełki z bardzo sugestywnie zmodyfikowanym logotypem – FCK.

To doskonały przykład jak ważną rolę w reklamie może odgrywać mocno zapisane w świadomości konsumentów logo. W Cannes oceniano te reklamy nie tylko ze względu na ich pomysłowość, ale również efektywność.

W Dzień Kobiet McDonald’s był najczęściej wyszukiwaną marką w Google. Choć kampanię prowadzono w USA, jej przekaz trafił również do Polski i spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem na całym świecie.

O przeprosinach KFC napisano 730 artykułów w mediach tradycyjnych. Layout w mediach społecznościowych zobaczyło blisko 220 mln użytkowników! Zdecydowana większość opinii była pozytywna a kryzys z brakiem produktów szybko zażegnano.

McDonald’s otrzymał Złotego Lwa i 12 nagród w trakcie trwania całego festiwalu. Kampanię KFC nagrodzono Srebrnym Lwem i 5 nagrodami. Jeszcze długo po zakończeniu tych kampanii ludzie wspominali pomysły obu marek.

Bardzo prawdopodobne, że komunikacja jednej restauracji zainspirowała drugą. To wyjątkowa sytuacja, że dwie tak ważne marki, poprzez podobną komunikację, zdobywają dwie ważne nagrody.

Ingerencję w logo, szczególnie na produktach, obserwujemy coraz częściej. Akcje mają różny charakter, niektóre sprzedażowy, inne wizerunkowy. Tak robiła już Coca Cola, wykorzystując swój font do zapisu innych treści na etykietach, a jej śladami podążało nasze rodzime Tyskie, Nutella i wiele innych marek.

Użycie logo w komunikacji nie jest czymś innowacyjnym, choć jak pokazali McDonald’s i KFC, warto szukać unikalnych pomysłów. Takich komunikacji nie da się podrobić ani pomylić z żadną inną, a przez to są również bardziej efektywne.

Za każdym razem, gdy opracowujemy logo, chcemy by było charakterystyczne i miało duży potencjał. Niby banał i oczywistość, ale jak widać, wykorzystanie charakterystycznego kroju, kształt sygnetu, kolorystyka oraz wiele innych elementów, mają ogromny wpływ na późniejszą komunikację, a dzięki niej marka może cieszyć się powodzeniem i być wiecznie młoda.