Model sprzedaży za darmo cz. 2
Istnieje szereg produktów i usług, które nie mogą konkurować ze sobą ceną ze względu na ich niepoliczalny charakter. Najczęściej są to usługi kreatywne, w których wyceniana jest oryginalność pomysłu. Bardzo często udostępniane są również za darmo i utrzymują się z emitowania reklam. Przykładem mogą być tutaj serwisy społecznościowe.
Jeszcze nie tak dawno bardzo popularny komunikator Gadu Gadu, czy też Nasza Klasa, portal społecznościowy, biły rekordy popularności w naszym kraju. Liczba ich wyświetleń mogła konkurować z największymi portalami w Polsce.
Dziś oba te projekty straciły swoje udziały między innymi za sprawą Facebooka, choć i ten, mimo nieustannego wzrostu popularności, odczuwa już obecność innych silnych konkurentów i prędzej czy później będzie musiał ewoluować do innej formy, bądź stracić swoje udziały na rzecz innych marek. Już teraz można zaobserwować szereg zmian, z uwzględnieniem modelu za darmo.