Model sprzedaży za darmo. cz. 11.
Dziś nasze potrzeby są sztucznie pobudzane i generowane. Idealnym modelem marketingowym staje się uczynienie produktu potrzebą podstawową, bez której człowiek nie jest zdolny żyć. Innymi słowy, taki model marketingowy dąży do uzależnienia konsumenta.
Jak tego dokonać? Niektóre produkty naprawdę uzależniają i tak naprawdę to właśnie one przynoszą największy dochód. Najczęściej są to produkty, które oddziałują na stan naszego umysłu. Tak działają papierosy, alkohol, narkotyki, ale także broń, samochody, telewizja, gry, jak i szereg marek związanych z świadczeniem usług, które mają zaspokajać nasze pragnienia, rządze i pasje. Pytanie jak wyglądałby nasz świat, gdyby któryś z producentów przeprowadził wielka kampanię promocyjną bazującą na degustacji produktu uzależniającego? Jest to wizja działania nielegalnego, ale warto się zastanowić czy na pewno nieprawdopodobnego. Czy takie działania nie miały już miejsca w historii?
All inclusive
Hotel, w którym alkohol serwuje się za darmo? Rezerwując pokój gość otrzymuje dostęp do baru na szczególnych warunkach. Za taką usługę trzeba dodatkowo zapłacić, jednak podczas wypoczynku, leżąc nad basenem, wygrzewając się w słońcu, liczy się już tylko pragnienie zwilżenia ust. Możliwość sprawdzenia bogatego menu bez konieczności wyciągania portfela cieszy i mimo wszystko wpływa korzystnie na wizerunek lokalu i jego obsługi.
Sam produkt również nie jest bez znaczenia. Alkohol wyzwala emocje. Związany z modelem sprzedaży „za darmo” wywołuje jeszcze większą radość, której wzbudzanie jest niezwykle ważne przy budowaniu silnej marki.